nákupní košík
0,00 Kč

Obchodpneumatik.cz


Úvod > Technické informace
 

Technické informace

spinner

 

LI - Load Index - nejvyšší přípustné zatížení na kolo v kg
Index75767778798081828384
Zatížení387400412425437450462475487500
Index85868788899091929394
Zatížení515530545560580600615630650670
Index9596979899100101102103104
Zatížení690710730750775800825850875900
Index105106107108109110111112113114
Zatížení9259509751000103010601090112011501180
Index115116117118119120121122  
Zatížení12151250128513201360140014501500  

 

SS - Rychlostní kategorie - nejvyšší přípustná rychlost Km/h
KategorieKMNPQRSTHVWZRY
Rychlost110130140150160170180190210240270>270300

 

Použité značení
TTPneumatika s duší
TLBezdušová pneumatika
RF,XL,RFDZesílená pneumatika
CComercial, dodávkové
MFS,FROchrana ráfku
M+SZimní pneumatika
RW,OWTBílý nápis na bočnici
DSST,RFT,SSRdojezd po defektu pneu
MO,N0-4,*Homologace pro výrobce vozů
DOT 02Pneu vyrobena v roce 2002
DEMONová demontovaná pneu z ráfku

 

Návod pro montáž a bezpečné používání pneumatik:

  1. Před montáží nových pneumatik je třeba očistit disky a zkontrolovat, nejsou-li poškozeny.
  2. Nálepky nacházející se na pneumatikách (např. štítky čárového kódu) je třeba odstranit, zejména z dosedací plochy patky pláště.
  3. Před každou novou montáží je třeba vyměnit pryžové ventilky.
  4. Patky pláště, jakož i dosedací plochy patek na ráfku, je třeba před montáží dostatečně potřít vhodnou montážní pastou.
  5. Při huštění pneumatik je třeba dbát, aby patky pláště nejdříve dosedly do ráfku. K tomu potřebný „nárazový tlak“ nesmí překročit max. tlak uvedený na bočnici pláště.
  6. K dosažení správného dosednutí pláště na ráfek je zapotřebí nahustit nejdříve pneumatiku vzduchem na maximální uvedený tlak. Soustředné dosednutí patky se zkontroluje podle středicích linek na pneumatice.
  7. Poté se tlak vzduchu sníží na předepsanou provozní hodnotu.
  8. Na ventil je třeba našroubovat ventilovou čepičku pro jeho ochranu před nečistotou a vlhkostí.
  9. Používání pneumatik v provozu musí být dle předepsaných údajů a pokynů výrobce vozidla (zejména rozměr, huštění, index rychlosti a nosnosti, způsob použití na voze) a údajů uvedených na bočnici pneumatiky (zejména směr otáčení, max. hustící tlak, typ dle užití - letní, zimní, celoroční, max. přípustné ojetí dezénu dle indikátoru opotřebení TWI).
  10. Při opravě poškození, možné dodatečné úpravě a užití pneumatik musí být tyto práce provedeny k tomu odborně vyškoleným pracovníkem, postupem schváleným Distributorem a na zařízení k tomu příslušném.


Technologie Run Flat:

Někteří výrobci pneumatik vybavují některé modely pneumatik systémem pro nouzové dojetí. Je to nový způsob stavby pneumatiky, který Vám zajistí mobilitu i v případě defektu pneumatiky během jízdy.

Tajemství systému spočívá v tom, že pneumatiky vyrobené s využitím této nové technologie mají zesílenou bočnici, která udrží auto i v případě, že dojde ke ztrátě tlaku v pneumatice následkem defektu. Je tak zajištěno, že zploštělá drcena mezi ráfkem kola a vozovkou.

Výhody systému Rum Flat:

  • Nemusíte vozit s sebou rezervní kolo a měnit je při defektu
  • Při defektu se jízdní vlastnosti dramaticky nezmění. Můžete pokračovat v jízdě rychlostí až 80 km/h do pneuservisu.
  • Pneumatika se může používat na běžný ráfek.

Nevýhody systému Run Flat:

  • Systém lze použít pouze v případě, že je současně namontován systém výstrahy při poklesu tlaku. Některé nové vozy již mají tyto systémy zabudované (VW Golf V, Audi A8/A6, BMW, Renault Laguna/Megane, Škoda Octavia II).

Označení jednotlivých výrobců:

  • Dunlop - DSST znamená Dunlop Self-Supporting Technology
  • Continental – SSR (Self Supporting Runflate)
  • Bridgestone – RFT (Run Flat Technology
 
 
© Copyright 2018 APT Servis s.r.o.